Виховний план


ПЛАН
ВИХОВНОЇ РОБОТИ
З УЧНІВСЬКИМ КОЛЕКТИВОМ 8 КЛАСУ
1.    Мета і завдання виховної роботи
На початку 2016-2017 навчального року, виконавши аналіз виховної роботи у 7 класі та склавши психолого-педагогічну характеристику класного колективу учнів класу (на основі власного спостереження та роботи психолога школи), шляхом спостереження, анкетування, вивчення документів, індивідуальних бесід з учнями, мною було визначено мету виховної роботи у класному колективі на навчальний рік: формування дружнього організованого колективу через активізацію індивідуального впливу та колективної творчої діяльності. У зв’язку з поставленою метою, переді мною постали такі завдання:
-         Орієнтувати кожного учня на розвиток його нових психологічних можливостей: проектування особистості, організація та керування процесом її розвитку.
-         Виховувати позитивні риси характеру: обов’язковості, чесності, організованості, доброти, щирості, поваги до старших, співпереживання, вимогливості до себе, толерантності до оточуючих.
-         Залучити всіх учнів класу до громадської діяльності та до активної участі у творчих справах класу та школи.
-         Створювати позитивну атмосферу та комфортний психологічний клімат у класі, налаштовувати учнів на ефективне спілкування та активне слухання.
-         Залучити до виховання учнів їхніх батьків, громадськість.
 Принципи реалізації
Принцип національної спрямованості. Передбачає формування національної самосвідомості, виховання любові до рідного краю, свого народу, шанобливе ставлення до його культури; повагу, толерантне ставлення до культури всіх народностей, які проживаюсь в Україні.
Принцип культуровідповідності. Вихованець і педагог спільними зусиллями перетворюють зміст історичного морально-етичного досвіду людства на систему відкритих проблем. Така проблематизація моральної культури слугує джерелом особистісного розвитку дитини, умовою засвоєння нею загальнокультурних надбань, а саме виховання здійснюється як культурологічний процес, формування базису культури особистості.
Принцип цілісності. Виховання організовується як системний педагогічний процес; спрямовується на гармонійний та всебічний розвиток особистості, формування в неї цілісної картини світу. Передбачає наступність у реалізації напрямів та етапів виховної роботи на різних освітніх рівнях: охоплює всі сфери життєдіяльності учнів; здійснюється різними соціальними інститутами, а також у навчальній та позанавчальній діяльності.
Акмеологічний принцип. Вихователь будує виховний процес так, щоб вихованець засвоїв найвищі морально-духовні цінності; створ.є умови для оптимальної самореалізації підростаючої особистості, розвитку її індивідуальних можливостей і здібностей. Напрями виховної роботи втілюються у відповідних результатах – міцно і органічно засвоєних загальнолюдських і національних цінностях, стратегії життя, яка передбачає постійний рух до здійснення нових, соціально значущих задумів; формування умінь долати труднощі, прогнозувати наслідки своїх учнів; здатності свідомо приймати рішення.
Принцип суб’єкт-суб’єктної  взаємодії. Учасники виховного процесу є рівноправними партнерами у процесі спілкування, ставляться уважно до поглядів один одного, визнають право на відмінність, узгоджують свої позиції, вихователь уникає жорстких приписів, не ставиться до вихованця як до пасивного об’єкта своїх цінностей; виявляє емпатію, вдається до конструктивних та продуктивних виховних дій; схильний до творчості та педагогічної рефлексії.
Принцип адекватності виховання до психологічних умов розвитку особистості. Вихователь зосереджує свою увагу на дитині, бере до уваги її вікові та індивідуальні особливості,не форсує її розвитку, задовольняє фундаментальні потреби дитини (у розумінні, визнанні, сприйнятті, широкому ставленні до неї); виробляє індивідуальну програму її розвитку; стимулює розвиток в особистості свідомого ставлення до своєї поведінки, діяльності, життєвого вибору.
Принцип особистісної орієнтації. Означає, що загальні закони психічного розвитку проявляється у кожної дитини своєрідно і неповторно. Педагог культивую у зростаючої особистості почуття самоцінності, впевненості у собі, визнає її право на вільний розвиток та реалізацію свої здібностей; не обмежує її в правах почуватися індивідуальністю; виробляє оптимістичну стратегію розвитку кожного вихованця; спрямовує зусилля на розвиток світогляду, самосвідомості, культури потреб, емоційної сприйнятливості, довільної поведінки, базових якостей особистості. 
Принцип превентивності. Держава, соціальні виховні інститути та громадські об’єднання здійснюють профілактику негативних проявів поведінки дітей та учнівської молоді, допомагають їм виробити імунітет до негативних впливів соціального середовища. При цьому має бути забезпечена система заходів  економічного, правового, психолого-педагогічного, соціально-медичного, інформаційно-освітнього характеру з формування позитивних соціальних настанов, запобігання вживання наркотичних речовин та різному прояву деструктивної поведінки, відтворення суїцидів та формування навичок безпечних статевих стосунків.
Принцип технологізації. Виховний процес передбачає науково обґрунтовані дії педагога та відповідно організовані ним дії вихованців, підпорядковані  досягненню спеціально спроектованої системи виховних цілей, що узгоджуються з психологічними механізмами розвитку особистості та ведуть до кінцевої мети виховання. Побудований таким чином виховний процес має ознаки проективності, певною мірою гарантує позитивний кінцевий результат.


Шляхи реалізації
Особистісне доручення свої учнів до спільної діяльності у процесі застосування сучасних виховних технологій намагаються здійснювати через розв’язання соціально-моральних завдань, що ставлять учнів з умови свідомого вибору і практичної реалізації особистісної позиції, стилю поведінки.
Складовими моєї виховної технології є форми організації та способи виховання, через які відбуваються реалізація завдань поставлених на початку року. Процес виховання здійснюється в різних організаційних формах: індивідуальних, групових, колективних та масових, спираючись на «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Отже, з метою виховання в учнів ціннісного ставлення до суспільства і держави у 2016-2017 навчальному році у 7 класі було проведено (згідно плану виховної роботи) такі заходи: духовно-осмислений, рефлексивний патріотизм, кий поєднує любов до свого народу, нації, Батьківщини з почуттям поваги до інших народів, своїх і чужих прав та свобод.  

Аналіз розвитку учнів класу
        У 7 класі (станом на 1 вересня) навчалося 21 учнів (11 хлопців та 10 дівчат). Вихованість дітей у 7 класі була помірною: найбільш яскравими позитивними характеристиками були відповідальність та активність у справах класу та школи. Основною метою виховної діяльності є створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в колективі, який би сприяв творчому самороз­криттю, саморозвитку, дозволяв би їм легко освоїтись у своєму виховному просторі, спонукав би їх до діяльності, яка б дозволяла їм вступати в реальні відносини з оточуючим світом. Клас мав і має значний потенціал щодо виховуваності. Цей потенціал намагаюся реалізувати через доведення учням значущості взаємопідтримки та співпраці під час проведення таких заходів, як бесіди «Виховання лояльного ставлення до біженців», години спілкування «Всі люди під одним небом живуть», брейн-рингу «Абетка спілкування», класні години «День української писемності та мови», «На вікні свіча догасала…». Ці заходи мали неабиякий вплив на свідомість учнів, але зупинятися ні в якому разі не можна, тому що діти ростуть, їх життя змінюється, отже моїм завданням залишається забезпечувати комфортне відчуття кожного учня  у цьому колективі.
     Розвиток пізнавальних інтересів і творчих здібностей учнів протягом року відбувався під час виконання різних видів діяльності: інтелектуальної, художньо-естетичної, трудової, а саме під час проведення предметних тижнів та олімпіад у школі, тематичних лінійок, тематичних виховних годин: виховна година присвячена Дню пам’яті «Небесної сотні», класна година «Історія української символіки» та «Історія рідного краю», виховна година «Перемога. Значення перемоги» у травні, виховна година «Бережи здоров’я змолоду». Моїм учням подобається приймати участь не тільки в класних заходах, а і в загальношкільних теж. Адже під час їх проведення вони мають змогу проявити себе в різних видах діяльності, а також отримати нові знання і вміння.
        Рівень знань, умінь і навичок учнів класу, їх успішність за 2016-2017 навчальний рік можна оцінити як середній. На кінець року двоє учнів показали високі результати в порівнянні з минулим роком (Горбенко Діана, Донченко Родіон). У класі є так званий «резерв» — це учні, що мають декілька оцінок середнього рівня знань, але працюють над їх виправленням. Таким чином, мотиваційно-особистісна сфера розвивається відповідно до гармонійного розвитку особистості; у практику моєї роботи впроваджена мета про єдність шкільного та родинного впливу на особистість дитини. І на даному етапі співробітництва в результаті виконання загально-виховної, індивідуальної та профорієнтаційної роботи більшість учнів підвищила рівень сформованості моральних, громадянських, гуманістичних, естетичних та інших якостей особистості і більшість учнів обрали шляхи майбутнього навчання та праці.

   Аналіз динаміки соціальної ситуації розвитку учнів
Спираючись на власні спостереження та аналіз проведених діагностик, можна сказати, що великий авторитет в учнів ще мають батьки, вчителі та, що теж важливо, керівники гуртків та секцій, які відвідуюсь мої учні.  Це вокальний гурток у нашій школі, який відвідують дівчатка, секція карате та секція футболу спортивного клубу «Гірняк». Ці захоплення дітей сприяють всебічному розвитку особистості та організовують дітей. Отже, треба продовжувати працювати в цьому напрямку і добиватися того, щоб якомога найбільше дітей було охоплено позашкільною роботою.

Аналіз розвитку колективу класу
Серед інших важливих завдань, найважливішим, на мій погляд, було завдання забезпечити комфортне відчуття кожного учня в колективі. Над його вирішенням я наполегливо працювала цілий рік у співпраці з психологом школи, що у підсумку: як і у будь-якому колективі, в моєму класі є декілька угрупувань зі своїми лідерами, є діти, що випадають із колективу (Дрангой Ліля, Глазков Даніїл та Глазков Ігор). Причина цього криються і тому, що дівчинка ромської національності, а хлопчики не завжди дотримуються правил гігієни. Протягом року намагалася долучити їхдо класного життя класного колективу та школи, шляхом залучення їх до участі у заходах, надаючи громадські доручення. Робота з дітьми та батьками велася постійно (бесіди, консультації, відвідування вдома), тому я вважаю, що ситуація дещо покращилася, у порівнянні  з минулим роком. 
В позакласні заходи я намагалась залучити абсолютно всіх дітей. І це мені вдалося, оскільки всім учням подобається брати участь у різноманітних творчих справах, особливо, якщо до справи береться наш вчитель музики і керівник гуртка Висоцька Ж. Ю.
Формування колективу, крім творчих справ, сприяло й регулярне анкетування, участь у спортивних змаганнях, туристичному поході, екскурсій до міста, прогулянки всім класом, проведення шкільного ярмарку, тренінгів на згуртування колективу, виховних годин та класних зборів.
Що у підсумку: нехай не всі вони дружні (деякі явно не симпатизують одне одному) та спалахів агресії, ненависті, явного антагонізму вдалося уникнути (хоч конфлікти були). Наступного року треба продовжувати наполегливу роботу у цьому напрямку.

5.    Аналіз організації  виховного процесу у класі й ефективності виховної роботи класного керівника
Протягом року у 7 класі було проведено декілька тренінгових занять з курсу «Культура життєвого самовизначення». Ці заняття дуже подобаються учням, а головне, вони сприяють співіснуванню з іншими, різні види соціальної активності та формування у підлітків відповідних умінь. Саме тому в наступному році потріно продовжувати роботу в цьому напрямку.
Система виховної роботи у 7 класі була спрямована на розвиток самостійності учнів, зміцненню дружніх відносин у колективі й розкриттю різних індивідуальних здібностей учнів. Свої  відносини з учнями намагалися будувати на основі взаєморозуміння, довіри. Я намагаюся встати а позицію своїх учнів, подивитися на навколишній світ їхніми очима.
Результат: відчувається, що учні змінюються в кращу сторону, намагаються стати добріше, поводження їх стає усвідомленим і свідомим. Як було вже сказано, були в нас успіхи, але й невдачі теж. Було порушення дисципліни з боку членів класного колективу. І успіхи, і невдачі, як особисті, індивідуальні, так і всього класу аналізувалися на класних зборах, на класних годинах, в індивідуальних бесідах з учнями.

  Аналіз участі учнів класу в життєдіяльності школи
Учні 7 класу брали активну участь у всіх загальношкільних заходах і часто посідали призові місця. Минулого року теж були непогані результати. У проведенні й підготовці заходів більшу частину роботи виконував актив класу, що ми обрали у вересні місяці. Взагалі всю роботу із класом намагалася будувати, опираючись на актив класу, тому всі діти були охоплені дорученнями з урахуванням інтересів, а пророблену роботу звітували на класних зборах.
Результат: формування розвитку активності, ініціативи й діловитості.




Аналіз педагогічної взаємодії з родинами учнів класу та батьківським активом
В становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Важливим питанням є стан у сім'ї. Адже робота з батьками — один із основних та найскладніших напрямків роботи класного керівника. Батьківський комітет працює разом із класним керівником, бере участь в організації класних та позакласних заходів, також співпрацює зі шкільним комітетом та адміністрацією школи. Найбільш ефективною є допомога батьківського комітету .в поповненні матеріально-технічної бази класу та школи в цілому.
У роботі з батьками використовую колективні бесіди, зустрічі за «круглим» столом. У години батьківського всеобучу знайомила батьків з новинками педагогічної літератури для батьків з проблем родинної та батьківської педагогіки, моделювала педагогічні ситуації під час батьківських зборів, які допомогли батькам розв'язувати родинні конфлікти, що виникали під час спілкування дітей з батьками.


 ЦІЛІ ТА ЗАВДАННЯ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Мета: формування дружного організованого колективу через активізацію індивідуального впливу та колективної творчості.
Завдання:
-         Орієнтувати кожного учня на розвиток його нових психологічних можливостей: проектування особистості, організація та керування процесом її розвитку.
-         Виховувати позитивні риси характеру: обов’язковості, чесності, організованості, доброти, щирості, поваги до старших, співпереживання, вимогливості до себе, толерантності до оточуючих.
-         Залучити всіх учнів класу до громадської діяльності та до активної участі у творчих справах класу та школи.
-         Створювати позитивну атмосферу та комфортний психологічний клімат у класі, налаштовувати учнів на ефективне спілкування та активне слухання.
-         Залучити до виховання учнів їхніх батьків, громадськість.



Комментариев нет:

Отправить комментарий

Розробки уроків

 https://www.blogger.com/blog/page/edit/5523838999929363233/6627844383385069611